“Nieuwe vakkennis helpt om sneller en slimmer te werken”

Bjorn Klaver over de opleiding Frontoffice Professional

Bjorn Klaver is mede-eigenaar van Autoschade Herstel Roos in Alkmaar. Opleiding en training is niet alleen belangrijk voor vakmensen op de werkvloer, vindt hij. Ook als directeur en leidinggevende ben je nooit klaar met leren. De opleiding Frontoffice Professional gaf Klaver nieuwe inzichten en aanknopingspunten om zijn bedrijfsprocessen anders in te richten.


“De nieuwe kennis die je met deze opleiding krijgt, is goud waard”

Naam Bjorn Klaver
Functie Directeur/mede-eigenaar
Bedrijf Autoschade Herstel Roos Alkmaar

Waarom heb je voor de opleiding Frontoffice Professional gekozen?

“We investeren doorlopend in trainingen, cursussen en opleidingen. Op de werkvloer hebben we goed opgeleide jongens die alles weten van EV’s, hybrides, ADAS, de nieuwste materialen en de nieuwste verbindingstechnieken. Opleiding en kennis worden steeds belangrijker. Ook als je kijkt naar audits en merkerkenningen. Ik wil bijblijven als het gaat om de nieuwste techniek. Ik hoef niet te weten hoe je iets repareert, maar ik wil wel snappen hoe het werkt en wat het voor de werkplaat betekent. Dat is precies waar Frontoffice Professional over gaat.”

Welke modules vond je het leukst?

“Van de modules ADAS & Uitlijnen en EV & Hybride heb ik veel over nieuwe aandrijftechniek, elektronica en ondersteltechniek geleerd. De modules Verbindingstechnieken & Calculatie gaan over het inschatten van risico’s en het belang goed calculeren. Voordat je aan een reparatie begint, is het tegenwoordig essentieel dat je geen verborgen schades of schadegerelateerde storingen over het hoofd ziet. De modules RMI & Communicatie gaan over informatie en communicatie. Elke module zit vol met leerzame en interessante onderwerpen.”

Wat vond je van de opleiding en het opleidingstraject?

“Ik heb de modules in acht maanden afgerond. De combinatie van thuisstudie en praktijklessen vind ik top. Je kiest zelf de momenten waarop je de theorielessen volgt. Een deel van de opleiding kon ik thuis via de webcam doen. Je leert op drie verschillende manieren. Dat helpt om informatie beter op te slaan. De docenten weten waar ze over praten en kennen de praktijk van het schadeherstelbedrijf. Ook buiten de praktijklessen om krijg je snel antwoord op vragen. We hadden als bedrijf al een goed gevoel over Innovam Schadeherstel. Dat goede gevoel is alleen maar beter geworden.”

Doe je dingen anders sinds je deze opleiding hebt gevolgd?

“Zeker. Ik heb geleerd dat je voorzichtig moet omgaan met EV’s en hybrides met schade. De veiligheids- en voorzorgsmaatregelen zijn er niet voor niets. Verder heb ik nieuwe handvatten gekregen om beter te calculeren. Omdat ik op de hoogte ben van de nieuwste technieken en werkprocessen, kan ik bedrijfsprocessen beter inrichten. We werken slimmer, we maken minder fouten en we lossen problemen sneller op.”

Aan wie zou je deze opleiding aanraden?

“Frontoffice Professional is een aanrader voor elk schadeherstelbedrijf dat met moderne auto’s en autotechniek werkt. Het is een interessante opleiding voor frontoffice medewerkers en voor leidinggevenden. Ik ben zo enthousiast dat ik mijn compagnon heb aangeraden om deze opleiding te doen. Ik heb een van onze medewerkers gevraagd of hij er ook naartoe wil. De nieuwe kennis die je krijgt, is goud waard.”


“Deze opleiding is een aanrader voor elk modern schadeherstelbedrijf”

Opleiding Front Office Professional

Opleiding Front Office Professional

Complete opleiding voor schadeherstel: ADAS, Calculatie, Elektrische voertuigen en Materiaalkennis over nieuwe verbindingstechnieken. Volg e-learnings, webinars en praktijkdagen. Meld je nu aan en wij gaan direct voor je aan de slag.