Uitlijnen Wielgeometrie (Carr)

Leer het uitlijnrapport lezen en correcte reparaties uitvoeren

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Angelique, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087635.

* Prijzen zijn exclusief btw en examen.

Trainingsinformatie

WAT LEER IK?

Door alle ontwikkelingen aan het onderstel van een moderne auto is uitlijnen een echt specialisme geworden. Voor een schadebedrijf betekent dit een grote kans om zich te onderscheiden in de markt. In deze training ga je als Autoschade Technicus (AST) de diepte in, zodat je in staat bent om een complexe diagnoses te stellen en de techniek achter het uitlijnen beter onder controle te krijgen.

Bij een aanrijding is er een grote kans dat de wielophanging uit positie raakt, waardoor de wielgeometrie (dit is de hoek waaronder de wielen staan) in relatie tot het wegdek niet meer overeenkomt met de fabrieksspecificaties. Met als gevolg dat er allerlei problemen kunnen ontstaan:

  • Verhoogde of ongelijkmatige bandslijtage.
  • De auto is niet meer koersvast en trekt naar links of naar rechts.
  • Klachten m.b.t de werking van de verschillende ADAS-systemen, zoals continu corrigeren om de auto tussen lijnen te houden of onnodige waarschuwingen.

In deze training leer je alles over de verschillende wiel- en fuseestanden en de effecten op het rijgedrag van de auto. Een schadehersteller moet op basis van het uitlijnrapport zorgen dat bevestigingspunten op de correcte positie zitten en de juiste onderdelen vervangen zodat de auto op een juiste en veilige manier kan worden hersteld.

OMSCHRIJVING TRAINING

Een schadehersteller moet samen met de frontoffice medewerker in staat zijn om het uitlijnrapport te lezen en te vertalen naar een correcte reparatie. Ook als je uitlijnen niet in eigen beheer doet maar uitbesteedt aan een specialist.

In deze training ga je aan de slag met:

  • Controle van de wiel- en fuseestanden als onderdeel van het schadeherstelproces
  • De opbouw en werking van de wielophanging
  • De gevolgen van verkeerde wiel- en fuseestanden
  • Het stellen van een diagnose aan de hand van een uitlijnrapport
  • Het opstellen van een reparatieadvies
  • Het belang van de kalibratie van de stuurhoeksensor na wijzigingen aan de trust angle, of te wel de rijhoek
  • De relatie tussen de verschillende wiel- en fuseestanden en ADAS.

OPBOUW TRAINING

  • Maak 1 e-learning | 90 minuten
  • Kom naar de praktijktraining | 1 dag

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.