Diagnose uitlaatgasnabehandeling (Euro 6)

Leer o.a. hoe Denoxtronic, Bluetec en Albonair-systemen werken

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.TrainingPrice | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Maya, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087751.

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

WAT LEER IK?

De eisen aan de uitstoot van schadelijke stoffen worden steeds strenger. Om aan deze waarden te kunnen voldoen moet niet alleen de brandstofverbranding zo schoon mogelijk verlopen, maar moeten ook de uitlaatgassen worden nabehandeld.

De uitstoot van stikstofoxiden van een moderne dieselmotor is nu 96% lager dan die van een typische dieselmotor uit 1990. De SCR-katalysator (SCR = Selective Catalytic Reduction) en het uitlaatgasnabehandelingssysteem hebben de resterende stikstof nog verder verminderd met meer dan 90%. Het is dan ook niet verwonderlijk dat, in sommige steden, de behandelde uitlaatgassen schoner zijn dan de gewone omgevingslucht!

OMSCHRIJVING TRAINING

Je leert hoe een uitlaatgasnabehandelingsysteem is opgebouwd, en hoe en waarom AdBlue wordt toegepast. Je leert hoe de verschillende Denoxtronic, Bluetec en Albonair systemen werken, en wat de functies zijn van de verschillende sensoren en actuatoren. Ook ga je diagnose stellen aan met storingen geprepareerde systemen.

Tijdens de training leer je:

  • De ontwikkeling van uitlaatgasnabehandeling
  • Werking en principe van het uitlaatgasnabehandelingssysteem
  • Welke functie de EGR heeft in deze systemen
  • De opbouw van het roetfilter
  • De functie van de oxidatiekatalysator
  • De functie van AdBlue binnen het systeem
  • De werking van de gebruikte sensoren en actuatoren
  • De verschillen herkennen tussen de verschillende uitlaatgassystemen.

PROGRAMMA

Dag 1:
Op dag 1 leer je het principe en werking van de verschillende Euro-6 systemen. We laten de verschillen tussen de diverse nabehandelingssystemen zien en je leert welke functie de sensoren en actuatoren hebben. Na deze dag kun je alle onderdelen van het uitlaatgasnabehandelingssysteem herkennen, de functie van het AdBlue systeem verklaren.

Dag 2:
Op dag 2 ga je diagnose stellen aan de verschillende systemen. Je gaat op zoek naar de oorzaak van verschillende aangebrachte storingen, waarbij je afwisselend gebruik maakt van o.a. multimeter, Scope en AdBlue diagnoseapparatuur. Na deze dag heb je voldoende kennis om adequaat diagnose te stellen aan de verschillende Euro-6 systemen.

 

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen traininigen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail de hoogte van nieuwe data.

Voorinschrijven

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.