Trainingsinformatie
WAAROM DE TRAINING COMMERCIEEL SERVICE ADVISEUR?
Vandaag de dag is het uitdagender dan ooit om een goed resultaat te bereiken van het adviesgesprek met klanten. Klanten zijn tegenwoordig veeleisend, mondig en hebben veel toegang tot informatie over het voertuig. Zoals het benodigde onderhoud en reparaties. Hoe zorg je ervoor dat de klant jouw adviezen opvolgt en je tegelijkertijd werkt aan een duurzame klantrelatie. Dat is het centrale thema in deze praktijkgerichte training.
Deze training zorgt ervoor dat service adviseurs en werkplaatsreceptionisten groeien in hun ontwikkeling. Als commerciële service adviseur adviseer je klanten. Daarnaast organiseer je het werk richting de technici in de werkplaats, verkoop je onderdelen en ‘werkplaatsuren’ en heb je een signaalfunctie voor de verkoop van nieuwe of gebruikte personenauto’s.
Tijdens de interactieve training ontwikkel je jezelf tot veelzijdige medewerker binnen het bedrijf. Het zorgt ervoor dat je klantcontact leuker en professioneler wordt. Ook leer je hoe je commercieel resultaat verbetert, terwijl de klanttevredenheid en klantretentie stijgt.
UNIEKE VOORDELEN
- Je eigen werksituatie staat centraal in de opleiding
- Neem kennis en vaardigheden direct mee in je dagelijkse werkzaamheden
- Leer van en met je medecursisten door groepswerk en rollenspellen met trainingsacteurs.
RESULTAAT
Na afloop van deze training heb jij:
- Een hogere klantentevredenheid
- Een betere relatie met je klant
- Meer terugkomende klanten
- Een hogere marge per werkorder
- Meer efficiency in de werkplaats
DOELGROEP
De training is geschikt voor beginnende en ervaren service adviseurs en werkplaatsreceptionisten die hun kennis en vaardigheden willen verbeteren. Er is geen specifieke voorkennis nodig.
OPBOUW VAN DE TRAINING
- Als voorbereiding op de trainingsdagen maak je e-learnings
- Voor de praktijktraining kom je 3 dagen naar Innovam. Wij zorgen voor een lekkere lunch
- Oefen diverse praktijksituaties en gesprekken met een trainingsacteur.
PROGRAMMA
Voor de training kom je drie dagen naar Innovam. Hierbij behandelen we de dagelijkse praktijk en hoe jij je werkzaamheden nog beter kan doen. Voorafgaand aan de trainingsdagen maak je 4 e-learnings met de volgende onderwerpen:
- Communicatie
- Omgaan met klanten
- Samenwerken in een team
- Persoonlijke effectiviteit en verkoop
WAT LEER IK?
Tijdens de praktijkdagen behandelen we in groepsverband alle voorkomende werkzaamheden van een Commercieel Service Adviseur.
- Effectief communiceren met klanten en collega's
- De relatie met klanten versterken en tegelijk je commerciële doelen halen
- Telefoongesprekken op een klantgerichte manier uitvoeren
- Omgaan met verschillende soorten klantengedrag
- De stappen van het aftersales proces begrijpen en deze op een juiste manier uitvoeren
- De resultaten van de afdeling aftersales bepalen en beïnvloeden
- Omgaan met emoties van klanten, zoals klachten en slecht-nieuws gesprekken
- Cross- en upselling van werkplaatsuren, onderdelen en accessoires
- Zorgen voor verbinding binnen het werkplaats-team
- Je persoonlijke effectiviteit verbeteren in een hectische omgeving.
HOE ZIT HET MET EXAMEN EN CERTIFICERING?
Na afloop ontvang je een bewijs van deelname.
HEB IK VOORKENNIS NODIG?
De training is voor beginnende en ervaren service adviseurs en werkplaatsreceptionisten die hun kennis en vaardigheden willen verbeteren. Er is dus geen specifieke voorkennis nodig.
Kenmerken
Data en locaties
{{ sortedEvents.length }} trainingen
Startdatum | Sessies | Locatie | Vrije plekken | {{product.StapType.Description}} | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
{{ event.SignificantStartDate | dateOptionalTime(true) }} | {{ event.EventModules.length }} sessie {{ event.EventModules.length }} sessies | {{ event.Location.DisplayName || event.Location.Name }} | Nog {{ event.Max - event.RegisterCount }} plek beschikbaar Nog {{ event.Max - event.RegisterCount }} plekken beschikbaar |
|
|
Vol, zet mij op de wachtlijst |
|
Start | Eind | Locatie | Sessie | ||||
{{ eventModule.StartTime | date }} {{ eventModule.StartTime | dateTime }} | {{ eventModule.EndTime | date }} {{ eventModule.EndTime | dateTime }} | {{ eventModule.Location.DisplayName || eventModule.Location.Name }} Locatie nog onbekend | {{ eventModule.Module.ModuleType.Name }} |
Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?
Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.
Mail bij nieuwe dataLog in om je belangstelling te registreren.
Training:
{{ productName }}
Locaties:
t/m data
Beoordelingen
Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}
Ervaringen
-
{{ review.GeneralRemark }}
{{ review.FirstName || 'Anoniem' }} op {{ review.CreatedAt | date }}
{{ review.Feedback }}
Voor deze training zijn nog geen beoordelingen
Kosten
- {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
- {{ perk.Bonus.Name }} {{ perk.Voucher.Name }} € 0,00
- Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
- Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
- btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
- Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}
Toelichting OOMT-bijdrage
OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.