Commerciële Service Adviseur

Draag een flinke steen bij aan het werkplaatsresultaat

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Charlotte, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087923.

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

Je klant is tegenwoordig veeleisend, mondig en heeft veel toegang tot informatie over zijn auto. Ook is hij vaak op de hoogte van het benodigde onderhoud en reparaties. Dit maakt het voor jou uitdagender dan ooit om een goed resultaat te bereiken van het adviesgesprek. Hoe zorg je ervoor dat de klant jouw adviezen opvolgt en je tegelijkertijd werkt aan een duurzame klantrelatie. Dat is het centrale thema in deze praktijkgerichte training.

WAT LEER IK?

Tijdens deze interactieve training ontwikkel je jezelf in een mooie en veelzijdige functie als werkplaatreceptionist of service adviseur. Je klantcontact wordt leuker en professioneler. Je werk krijgt meer commercieel resultaat, terwijl de klanttevredenheid en klantretentie stijgt. In je nieuwe rol als commerciële service adviseur ben je de adviseur voor de klant en verkoper van werkplaatsuren en onderdelen. Daarnaast organiseer je het werk richting de technici en heb je een signaalfunctie voor de verkoop van nieuwe of gebruikte personenauto’s.

Concreet betekent dit, dat je bij klantcontact en voorbereiding van de werkorder ook het CRM- en plansysteem gebruikt om jouw klanten te adviseren over onderhoud. Als commerciële service adviseur constateer je zo bijvoorbeeld dat de remvloeistof van de auto 2 jaar oud is. Jij bespreekt dit vervolgens met je klant en adviseert hem daarop. Klanten verwachten immers steeds meer een professionelere benadering vanuit de werkplaats. Het gevolg is een win/win situatie.  De klant is positief verrast en de werkplaats heeft een hogere marge gerealiseerd. Daarnaast organiseer je het werk in de werkplaats en ben je de schakel tussen de klant en de werkplaats. Deze rol zorgt voor een efficiëntere doorgang in de werkplaats.

De positieve effecten hiervan zijn:

  • Een hogere klantentevredenheid
  • Een betere relatie met je klant
  • Meer terugkomende klanten
  • Een hogere marge per werkorder
  • Meer efficiency in de werkplaats


VOOR WIE?

Beginnende en ervaren service adviseurs en werkplaatsreceptionisten die hun kennis en vaardigheden willen verbeteren.

OMSCHRIJVING TRAINING

Voordat je naar Innovam komt maak je 5 e-learnings: Communicatie, Omgaan met klanten, Samenwerken in een team, Persoonlijke effectiviteit en Verkoop. Daardoor kunnen we tijdens de 3-daagse training veel aandacht besteden aan jouw dagelijkse praktijk en wat je kunt veranderen. Je gaat diverse praktijksituaties en gesprekken met elkaar oefenen.

Je leert:

  • Effectief communiceren met klanten en collega's;
  • de relatie met klanten versterken en tegelijk je commerciële doelen halen;
  • telefoongesprekken op een klantgerichte manier uitvoeren;
  • omgaan met verschillende soorten klantengedrag;
  • de stappen van het aftersales proces begrijpen en deze op een juiste manier uitvoeren;
  • de resultaten van de afdeling aftersales bepalen en beïnvloeden;
  • omgaan met emoties van klanten, zoals klachten en slecht-nieuws gesprekken;
  • cross- en upselling van werkplaatsuren, onderdelen en accessoires
  • zorgen voor verbinding binnen het werkplaats-team;
  • je persoonlijke effectiviteit verbeteren in een hectische omgeving.

 

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.