MIJN LEERLING TIKT STEEDS MET ZIJN VOET OP DE GROND
 
Muzikant
Jouw leerling denkt vooral in muziek, in ritmes, in maat en patronen. Hij leert ritmisch en kan muzikale en ritmische patronen herkennen, onthouden en maken. Hij kan zich beter concentreren als de stem van een spreker veel nuances heeft of als zij zelf ritmisch bewegen, ritmische geluiden hoort.
 
Herken je aan:
  • zingt en neuriet vaak
  • maakt zelf liedjes en versjes en is maat- ritmegevoelig
  • is zich bewust van geluid in de omgeving
  • wil vaak muziek op de achtergrond
  • is een boeiend verteller
  • bespeelt graag een muziekinstrument
Sterke punten gebruiken:
  • Zorg voor muziek op de achtergrond. 
  • Leer taken in een logisch ritme of volgorde aan, bijvoorbeeld door checklists te gebruiken. 
  • Laat je leerling ezelsbruggetjes bedenken.
RPT inzetten omdat:
  • Bij RPT worden geleide opdrachten gebruikt waarin de leerlingen stap voor stap meegenomen worden in de opdracht. Het doel wordt uitgelegd en daarna wordt de klus in stappen opgedeeld. Bij elke stap worden controlevragen gesteld. 
  • In de training komen verschillende werkvormen aan bod.
 
Bekijk de andere leerstijlenKies eenvoudig de juiste RPT-dagen voor je leerling