Klantgericht denken en doen

Stel de klant centraal voor meer succes

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze training leer je wat het betekent om als de verkoper de klant écht centraal te stellen.

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Charlotte, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087722.

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

Wat leer ik tijden Klantgericht denken en doen?

Tijdens deze training leer je wat het betekent om als de verkoper de klant écht centraal te stellen. Je gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor echt contact en verhoogde gunfactor waardoor de klant een relatie wordt en koopt.

Omschrijving training

Aan het einde van de dag verlaat je het lokaal met de volgende vaardigheden in je rugzak:

  • Je hebt een pakkende gespreksopening, jouw intentie, jouw uitstraling en jouw impact op de klant in de eerste minuten zijn direct positief
  • Je hebt een positieve mindset en je kunt oplossingsgerichte vraag- & interview technieken toepassen. 
  • Je kunt een connectie maken, klik hebben, Vertrouwen op te bouwen. Je voert op een open, prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de LSD techniek (luisteren, samenvatten en doorvragen)
  • Je kunt de gunfactor & charisma verhogen door onbewuste gedrag te begrijpen. Je hebt inzicht in je eigen persoonlijkheid en die van je klant. Je snapt de impact van jouw klantgerichtheid in gesprekken en weet welk effect je hebt op je klanten
  • Je neutraliseert zonder stress, klachten, conflicten en lastige klantsituaties. Ook omgaan met dominante of voor jou moeilijke klanten, gaat probleemloos
  • Je beheerst de juiste technieken om de regie in gesprekken te houden zodat je leidt en niet lijdt
  • Je zorgt dat gesprekken inhoudelijk zijn en leiden tot een offerte of vervolg afspraak.

Werkwijze gedurende de dag

De training is zeer praktijkgericht, theorie en praktijk worden afgewisseld. De nadruk ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. Hierbij kun je zelf praktijksituaties inbrengen, zodat je oefent met wat jij lastig vindt. De trainer geeft je persoonlijke, grensverleggende feedback. In oefeningen staat het klantgericht werken centraal, in gewone en in moeilijke omstandigheden: bijvoorbeeld wanneer je te maken hebt met kritische klanten, emoties en ‘lastig’ gedrag van je gesprekspartner. Je ontwikkelt nieuwe manieren om met deze situaties en gedragingen om te gaan, zodat je je veel concrete tools eigen maakt. Klantgericht verkopen is vooral kunnen dansen met je gesprekspartners ipv worstelen. Dit leer je hier!

Jouw salesvaardigheden verder doorontwikkelen?

Klantgericht denken en doen is de derde module in een reeks van 5, onderdeel van onze salesprogramma Sales Academy

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen traininigen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail de hoogte van nieuwe data.

Voorinschrijven

Klantbeoordeling

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.