Beltraining klantgericht telefoneren

Commerciële telefoontraining voor sales- en aftersales medewerkers

Deze commerciële telefoontraining is voor verkopers, werkplaatsreceptionisten/coördinatoren, telefonisten, baliemedewerkers, magazijnmedewerkers die succesvoller willen zijn in telefonisch klantcontact. Leer met effectief gedrag en taalgebruik, jouw klanten beter te helpen en je conversie te verhogen, zonder stress.

Het belang van telefonische acquisitie

Direct contact met klanten staat in de huidige situatie onder druk. Steeds meer wordt er via telefoon of andere media gecommuniceerd. Daarom is het belangrijk dat de mensen binnen jouw organisatie die veel met de klant in contact staan in staat zijn om op de juiste manier en op het juiste moment de juiste vragen te stellen. De training Telefonische acquisitie is het startpunt naar meer succes. Door middel van effectief taalgebruik en gedrag kun je meer resultaat halen uit het dagelijkse klant contact binnen jouw organisatie. 

Ieder gesprek is een verkoopgesprek

Deze commerciële telefoontraining is voor verkopers, werkplaatsreceptionisten/coördinatoren, telefonisten, baliemedewerkers, magazijnmedewerkers die succesvoller willen zijn in telefonisch klantcontact. Het allerbelangrijkste wat mensen moeten gaan inzien is dat of je nu verkoper, telefonist of service baliemedewerker bent, op het moment dat je een bestaande of potentiële klant spreekt, moet de intentie zijn om de klant te helpen en te verkopen.  Leer met effectief gedrag en taalgebruik, jouw klanten beter te helpen, koopsignalen te herkennen en je conversie te verhogen, zonder stress.

Wat leer ik?

Je leert klantgericht telefoneren door met goed taalgebruik, snel een connectie te maken en op ontspannen wijze voor jezelf en je klant, je doel te bereiken. Daarom ga je in deze training aan de slag met een soepele introductie, de juiste dingen vertellen en vooral vragen om uiteindelijk de klant persoonlijk te kunnen helpen. De grootste winst in verkoop groei zit vaak in conversie verbetering door effectief commerciëlere telefoon gesprekken.

Takeaways van deze  telefoontraining

Aan het einde van de dag verlaat je het lokaal met de volgende vaardigheden in je rugzak:

  • Je kent vast gespreksstructuren voor outbound en inbound klantcontact
  • De juiste professionele houding en stemgebruik tijdens een klantgesprek
  • Je gebruikt de juiste omgangsvormen voor een zakelijk telefonisch gesprek
  • Je kunt de ‘gunfactor’ creëren bij de gesprekspartner
  • Je kunt op een goede manier de behoeften en klachten van de klant inventariseren
  • Je herkent koopsignalen en kunt deze in het gesprek verzilveren
  • Je kunt overtuigend bezwaren ombuigen en klachten afhandelen
  • Je bent in staat de relatie met de klant op te versterken tijdens het gesprek

Werkwijze gedurende de dag

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. In het ochtenddeel van deze 1-daagse training telefonische acquisitie ga je aan de slag met je eigen vaardigheden. Hoe is jouw houding richting de klant in een gesprek? Hoe kom je over op je gesprekspartner en met welke intentie ga je het gesprek aan? Al deze zaken zijn van belang om het gesprek tot een goed einde te brengen. Daarnaast leer je vraagtechnieken om de behoefte van de klant te achterhalen en koopsignalen te herkennen tijdens het gesprek. Verder leer je ook omgaan met emoties, bezwaren en klachten van de klant tijdens het gesprek. 

De middag staat in het teken van oefening. Door middel van rollenspellen ga je ervaring op doen met het opvolgen van verschillende soorten leads. Denk hierbij aan:

  • Online leads
  • Binnenkomende telefoontjes
  • Klachten
  • Opvolgen van mailings

Zo doe je al lerend ervaring op met het opvolgen van verschillende soorten leads en het omgaan met verschillende soorten klanten. Dé start voor meer succes in telefonische leadopvolging.

 

Meer weten over de training Telefonische acquisitie?