menu 🔍

De data & locaties worden ingeladen...

Meteen je keuze maken?

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

Wat leer ik?

Houd jij je bezig met de (online) marketing van een merkdealer, universeel autobedrijf, schadeherstelbedrijf of een andere automotive organisatie? Zet dan met de training Basic Automotive Marketing Professional een ijzersterke basis neer, ongeacht je ervaring. Ontdek hoe je waardevolle inzichten kunt halen uit jouw website data, vanuit welke kanalen je dit kunt beïnvloeden én hoe je zo de impact hebt op het proces van leadgeneratie.

Binnen een gemiddeld dealerbedrijf zijn er meerdere professionals die bijdragen aan het (online) marketing succes. Denk bijvoorbeeld aan het beheer van de website, de opvolging van leads, het schrijven van nieuwsberichten, de periodieke APK e-mail en het bijhouden van de zakelijke social media accounts. Hoe zorg je er als organisatie voor dat je eenheid uitstraalt? En hoe zorg je ervoor dat iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de online wereld? In de trainingen bieden wij theoretische en praktische handvatten voor alle online vraagstukken, ongeacht of je de titel marketeer, directeur, service adviseur of verkoper draagt.

In de training leer je rekening te houden met de doelstellingen en usp’s van jouw organisatie. Hoe je data kunt analyseren en wat een campagne succesvol maakt. Je weet hoe je kansen signaleert, en deze omzet naar concrete actiepunten. Uiteindelijk kun je jouw collega, leidinggevende of webbouwer overtuigen van jouw dataverzameling.

Omschrijving training

Tijdens de cursus zoomen we in op de volgende 8 onderdelen:

  • Strategie
    Ontdek hoe (online) marketing bijdraagt aan de bedrijfsdoel(en) en de manier waarop je data verzamelt om dit intern te beargumenteren.

  • SEO
    Maak kennis met het organische algoritme van Google en leer hoe je een hogere positie kunt realiseren in de gratis zoekresultaten.

  • E-mailmarketing
    Herken verschillende systemen en zet e-mail in om bij te dragen aan een hogere leadgeneratie voor jouw organisatie.

  • Online advertising
    Je bent bekend met het adverteren in de Google zoekresultaten, het display netwerk en YouTube. Je kunt goed beoordelen welk middel aansluit bij jouw campagne.

  • Social Media
    Je leert welk platform past bij de boodschap die je wilt overbrengen en het type doelgroep dat je hiermee bereikt. Jij past hier feilloos de tone of voice op aan.

  • Google Analytics
    Je ziet de bezoekers van alle kanalen, weet hoe je website gedrag moet interpreteren en brengt daarmee in kaart hoe dit bijdraagt aan de leadgeneratie.

  • Conversie optimalisatie
    Je investeert een budget en genereert zo zichtbaarheid en websitebezoek. Nu is het de uitdaging meer te halen uit iedere ‘marketing euro’.

  • Techniek
    Ontdek hoe je website is opgebouwd; welke technieken erin zijn gehanteerd, hoe je verbeteringen kunt inschatten én hoe je dit oppakt met de webbouwer.

Iedere training bestaat uit een halve werkdag, waarin één van de bovenstaande onderwerpen wordt uitgelicht. De training bestaat uit theorie, waarin je door onze experts alle ins- en outs leert over het specifieke vakgebied. Deze kennis ga je in het tweede deel van de training in de praktijk brengen. De praktijkopdrachten sluiten aan op de wensen en behoeften van het dealerbedrijf, zodat je het eenvoudig kunt toepassen in de toekomst.

We zullen veel situaties bespreken en samen onderbouwen. Daardoor kun je na de training vol vertrouwen in je nieuwe rol als Automotive Marketing Professional stappen.

Examen

Certificaat na behalen examen

Kenmerken

Leervorm: Training
Afronding: Certificaat
Aantal dagen: 8
Voor wie: Directeur / eigenaar, Sales Manager, Serviceadviseur
Lunch: Inbegrepen
Opleider: Innovam

Data en locaties

    • Startdatum
    • Details
    • Locatie
    • Vrije plaatsen
Meer

De data & locaties worden ingeladen...

Er zijn geen trainingen gevonden.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail de hoogte van nieuwe data.

Beoordeling

Er zijn nog geen beoordelingen voor deze training.

Kosten

Prijs training
Subtotaal
btw (21%)
Totaal (incl. btw)
Recent bekeken

Basic Automotive Marketing Professional

2159* $

Training 8 sessie(s) Opleider: Innovam

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

X Toevoegen aan winkelwagen
De data & locaties worden ingeladen...

Online training (e-learning). Na betalen is deze training direct beschikbaar.

Op welke datum en locatie wil je deze training boeken?
Geen data beschikbaar, bekijk opties…
Prijs training
Prijs examen
Af: OOMT-bijdrage
Subtotaal
btw (21%)
Totaal (incl. btw)
X Toegevoegd aan winkelwagen
De volgende training is toegevoegd aan je winkelwagen:
Prijs training
Prijs examen
Af: OOMT-bijdrage
Subtotaal
btw (21%)
Totaal (incl. btw)
X