Meester in gespreksvoering

Onder alle omstandigheden in gesprek met je medewerkers.

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.TrainingPrice | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Maya, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087751.

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

WAT LEER IK?

Meester in gespreksvoering bereidt de (aankomende) leidinggevende voor om onder alle omstandigheden met medewerkers in gesprek te gaan. Gesprekken tussen leidinggevenden en medewerkers kunnen allerlei aanleidingen hebben. In het geval van promoties of een positieve aanleiding geeft de vaak geen problemen, maar wanneer de aanleiding minder positief is vindt men het vaak lastig om met de medewerker in gesprek te gaan.. Deze training helpt je om te allen tijde in gesprek te gaan. Bijzonder aan deze training is de spelvorm waarin deze gegeven wordt. Tijdens het 2-daagse programma gaan de deelnemers in gesprek met fictieve medewerkers uit een fictieve organisatie. Onder leiding van een coach gaan deelnemers met acteurs in gesprek om zo allerlei soorten gesprekken die tussen medewerker en leidinggevende plaatsvinden te simuleren. De deelnemers verdienen door goed om te gaan met onverwachte situaties op de werkvloer en zo de gesprekken tot een goed einde te brengen. De gesprekken worden beoordeeld aan de hand van vaste criteria.

OMSCHRIJVING TRAINING

Om alle soorten gesprekken te kunnen simuleren wordt de deelnemer in een fictief team geplaatst als leidinggevende. Dit team bestaat uit een combinatie van van verschillende disciplines uit een organisatie. Gedurende de training voert de leidinggevende tijdens de spelrondes alle denkbare gesprekken zoals een echte leidinggevende dit ook zou doen

Programma

Aan de hand van een schema worden verschillende rondes met gesprekken afgewerkt. In een centrale ruimte bereiden de deelnemers de gesprekken voor, om vervolgens uiteen te gaan naar challengeruimtes. In deze challengeruimtes worden gesprekken met de fictieve werknemersgevoerd.. Na afloop van het gesprek komt iedereen weer bij elkaar om het volgende gesprek voor te bereiden. Ook kan het zijn dat het een korte toelichting of een extra opdracht wordt toegevoegd waarmee extra punten te verdienen zijn. Uiteraard wint het beste team na afloop een leuke prijs.

 

Voorbeelden van dit soort gesprekken kunnen zijn:

  • Planningsgesprek
  • Coachen
  • Ontslag
  • Sollicitatie
  • Functioneringsgesprek
  • Verzuimgesprekken
  • Beoordelingsgesprek
  • Conflicthantering
  • Correctiegesprek

Spelvorm biedt veel voordelen

Er is een dit geval gekozen voor een spelvorm omdat dit de deelnemers veel voordelen biedt tijdens de training en later in de praktijk:

  • Deze vorm vraagt zelfstandigheid van de deelnemers.
  • Praktisch toepassen i.p.v. droge stof
  • Diepgang in het gesprek door vaste gesprekspartners
  • Competitie-element zorgt voor betrokkenheid bij de deelnemers.
  • Feedback geven gaat makkelijker omdat in vaste kleine groep wordt gewerkt.
  • Gevoel van veiligheid in de groep zorgt voor een grotere bereidheid om fouten te maken en feedback te ontvangen.