Sales Academy

Klantgericht verkopen anno 2020

Anders dan 20 jaar geleden wordt de verkoper vandaag de dag geconfronteerd met een goed geïnformeerde klant. Dit vraagt om een andere aanpak van verkopers, met als doel het opbouwen van een duurzame klantrelatie.

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.TrainingPrice | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Maya, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087751.

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

Wat leer ik?

Sales in het autobedrijf is totaal anders dan 20 jaar geleden. Waar in het verleden de verkoper de leiding had in het verkoopgesprek is het nu de klant die bepaalt. De klant van nu is heel goed geïnformeerd en weet daardoor ook heel goed wat hij of zij wil. De klant van nu vraagt van de verkoper inzicht in het gedrag van de klant om deze optimaal te begeleiden. Het beïnvloeden van gedrag wordt gebruikt om de klant te bewegen tot aankoop. Dit vraag om persoonlijk contact en neuro-linguïstisch verkopen. Deze ‘neuro-marketing’ zorgt ervoor dat een klant een positieve associatie krijgt bij jou als verkoper, met een verkoop als gevolg.

Omschrijving training

De Sales Academy bestaat uit 4 trainingsdagen, aangevuld met persoonlijke virtuele sessies na afloop van de trainingsdagen. Tijdens de trainingsdagen zal in een groep van maximaal 12 personen worden gewerkt aan het verbeteren van de salesvaardigheden en het salesplan.

Programma

Het programma trapt af met een online ontwikkelassessment in combinatie met een persoonlijk intakegesprek met de trainer ter kennismaking. Tijdens dit gesprek wordt het assessment besproken en gaat de trainer dieper in op de ambitie, overtuigingen en ervaringen van de deelnemer en zijn/haar verwachtingen voor de training. De Sales Academy behandeld per trainingsdag een ander onderdeel van neuro linguïstisch verkopen:

Dag 1: Klantreis en klant gedrag

De eerste dag gaat uitvoerig in op de verschillende fasen in de klantreis en het gedrag wat daar bij past. Hierin worden ook de persoonlijkheid en het voorkeursgedrag van zowel de klant als de verkoper meegenomen. Daarnaast ontvang je take aways om klanten en verkopen te kwalificeren.

Dag 2: Klantcontact en verkoopgesprek

Dag twee neemt je mee in het verkoopgesprek van begin tot einde. Hoe maak je een connectie met je klant en zorg je voor de optimale gun-factor om uiteindelijk een langdurige relatie op te bouwen. De klant als fan! Aan de hand van verschillende vraagtechnieken leer je de klant “lezen” en kun je omgaan met alle soorten klanten.

Dag 3: Het verkoopgesprek en opvolging

Deze trainingsdag richt zich op het afsluiten van het verkoopgesprek en het leggen van een basis voor een langdurige klantrelatie. O.a. presenteren en afsluiten worden tijdens deze dag worden geoefend. Verder wordt er ingegaan op het sluiten van de deal met behoud van vertrouwen. De basis voor een langdurige klantrelatie.

Dag 4: Verkoop effectiviteit

We sluiten het programma af met verkoop effectiviteit. Hierin komt o.a. time-management aan bod. Bovendien krijgen de deelnemers take aways om meer uit het verkoopgesprek te halen door middel van cross-en upselling.

Virtuele coachsessies

Na afloop van de trainingsdagen gaan de deelnemers verder met verbeteren hun salesvaardigheden door middel van persoonlijk virtuele coachsessies met de trainer. Deze sessies zijn in combinatie met thuis voor te bereiden opdrachten. Op deze manier zijn zij optimaal voorbereid op de volgende sessie en het toepassen van het nieuwe geleerde gedrag.

Certificering

Wanneer een deelnemer het volledige programma doorloopt ontvang hij of zij een certificering tot NLP-sales professional.

Voor meer informatie of het aanmelden van een medewerker kun je contact opnemen met Roel Fransen of (030) 608 77 22. Je kunt hier het volledige programma downloaden.

Kenmerken

Data & locaties

Op dit moment zijn er geen traininigen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail de hoogte van nieuwe data.

Voorinschrijven

Klantbeoordeling

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.