Autobedrijfeigenaar AndrĂ© Flapper werkt met 2 collega’s in het bedrijf. WESP vergelijkt zijn bedrijf met honderden andere bedrijven. Uit de eerste scan werd duidelijk wat zijn bedrijf liet liggen. De coach van Innovam vertelde hoe het bedrijf er voor staat en wat beter kan. Voorheen verhielpen zij de problemen waarvoor de auto werd gebracht, nu controleren zij elke auto en bespreken zij met klanten het onderhoud dat nodig is. Daardoor zijn zij met WESP echt gegroeid: 'We hebben in de werkplaats nu 20% meer kunnen omzetten dan het jaar ervoor. Dat is echt een heel groot verschil.'
 
  • Je komt te weten op welke punten je kunt verbeteren
  • Van je accountant hoor je achteraf iets over de kosten. Met WESP zie je elke week hoe het met je omzet is. 
André Zieleman, mede-eigenaar van Autobedrijf Zieleman breidde de werkplaats uit door betere verkoopaantallen maar verloor daardoor het zicht op vaste klanten van de werkplaats. Door drukte kwamen zij er vaak niet aan toe om aandacht te besteden aan het onderhoud waar de auto om vroeg. WESP maakte duidelijk hoe zijn werkplaats scoort ten opzichte van 500 andere bedrijven. Wat zij anders zijn gaan doen is onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften in plaats van met eigen metingen. 'Concreet? Onze omzetstijging vergeleken met afgelopen jaar is meer dan 10%.'
 
  • Zie hoe je scoort op alle producten
  • Realiseer omzetstijging, niet door kosten te maken maar door beter te werken.
  • Meer klanten, hogere tevredenheid door beter onderhoud, ondanks hogere facturen! 
Marlies Doornebal, mede-eigenaar van Auto Totaal Houten merkte dat haar bedrijfsvoering werd geleid door de klussen van de dag en raakte het zicht op de cijfers kwijt. De gesprekken met de coach van Innovam hebben veel inzicht gegeven. 'Voorheen deden we de APK-keuringen zo snel mogelijk, want je vraagt maar een lage prijs. Nu peilen we bijvoorbeeld alle vloeistoffen en door zulke aanpassingen hebben we een kwaliteitsomslag kunnen maken. Ik deel de resultaten met de medewerkers en zij zien nu wat hun inzet opbrengt. Dat is heel mooi.'

  • De coach van Innovam leert jou en je medewerkers hoe je met klanten het onderhoud bespreekt.
  • De coach geeft inzicht waar je zelf niet op komt of aan toe komt. Zijn frisse blik inspireert!  
WESP kan worden aangesloten op: WinCar, Carsys, Autoflex, Driver, SnelStart, PROFI-Werkstatt, Easy-work (Autotaal), Autoline, VCS, GrandPrix, I’Car, Gaston, SFK, Werbas, KFZwin, abis KFZ, AutomaaT, carIT en Repdoc.
 
Wat levert WESP je op?
  • Snel overzicht van bedrijfsprestaties
  • Concurrentievergelijk
  • Rendementsverbetering 
 
Wat kun je verwachten?
  • Uitgebreide coaching door Innovam
  • Verbeterde inzichten
  • Wekelijks overzicht van prestaties

Hoe werkt het?
  1. Om te beginnen koppelen we WESP aan je systeem. Zo filteren we de juiste gegevens uit de talloze informatiestromen. Met deze eerste gegevens stellen we een scan op die we met je komen bespreken.
  2. Je ontvangt vervolgens wekelijks een helder overzicht van de prestaties.
  3. Om inzichtelijk te maken hoe je het beste gebruik maakt van deze data, vindt er elk kwartaal een coachbezoek plaats. Hierbij nemen coaches van Innovam uitgebreid met je door hoe je rendementsverbetering realiseert.

Wat kost WESP?
Dit zijn de kosten van de eerste scan:
  • Universeel bedrijf: € 475*
  • Dealerbedrijf: € 775*
    * eerste vesting, elke volgende vestiging kost € 325.

Met de eerste scan brengen wij het potentieel in kaart: we rekenen uit hoeveel extra omzet werken met WESP je gaat opleveren. Daarna berekenen we wat de abonnementskosten zullen zijn. Onze ervaring is dat deze investering al in het eerste jaar wordt terugverdiend.

Meer weten over Wesp? Neem vandaag nog contact op!

 

Selecteer een link