Over AMP

Een nieuwe reeks opleidingen van Innovam en DTC Media

AMP staat voor Automotive Marketing Professional. Een titel die jij verdient door het succesvol behalen van één van onze certificaten. Het label Automotive Marketing Professional is ontwikkeld door Innovam en DTC Media.

Wie is Innovam?

Innovam is de nummer 1 opleider voor de mobiliteitsbranche, en gelooft in een resultaatgerichte ontwikkeling van mensen. Zo verhogen ze de kwaliteit, en houden ze de branche in beweging. Met deze trainingen zorgt Innovam voor een hechte aansluiting tussen het onderwijs en het bedrijfsleven. Op deze manier dragen ze bij aan een toekomstbestendige branche. Met 250 medewerkers zorgen ze voor het uitgebreide aanbod aan trainingen in de volgende gebieden:

  • (bedrijfs)auto- en tweewielertechniek
  • (after)sales
  • management en HRM

Met het AMP-label wordt daar het onderdeel marketing aan toegevoegd. Hiervoor zijn we een samenwerking aangegaan met DTC Media.

Wie is DTC Media?

DTC Media is de Automotive Marketing specialist van Nederland. Ze werken dan ook uitsluitend voor importeurs en dealerbedrijven. Denk aan bedrijven zoals Stam (Renault, Dacia, Alpine), Opel NL en Ardea Auto (Ford) mogen ze tot hun klanten rekenen. Alles wat ze doen heeft maar één doel: het verhogen van het aantal leads. Zowel voor nieuwe als gebruikte auto’s. Dat doen ze met meer dan 70 professionals, verdeeld over twee locaties (Doetinchem en IJsselstein). Ze verzorgen complete online en offline campagnes. Zowel de strategie als de uitvoering ervan. Maar ze doen meer. Zo gebruiken bijna al hun klant de OTM. De Online Taxatie Module. Een leadgenerator die DTC Media zelf ontwikkeld heeft. Omdat ze zich specifiek richten op importeurs en dealerbedrijven, weten ze wat wel en niet werkt. Ze doen dit immers al sinds 2009. Deze kennis zetten ze nu in om jou op te leiden als Automotive Marketing Professional. Wat je in deze trainingen leert, sluit naadloos aan op jouw werkomgeving: het dealerbedrijf. Daardoor pas je alles wat je leert, direct toe in de praktijk.

Welke AMP-trainingen zijn er?

Op dit moment is de training Basic beschikbaar. Er wordt nog gewerkt aan de training voor Gevorderden en Directie. Wil je een bericht ontvangen wanneer deze trainingen beschikbaar worden? Laat dan je gegevens achter. Houd mij up-to-date over:

Training Gevorderden

Training Directie

Welke training moet ik kiezen?

Welke AMP-training bij je past, hangt natuurlijk af van je kennisniveau. Ben je net afgestudeerd of zet je je eerste stappen in de online marketing? Dan is de training Basis een goed begin. Je leert hierin de basis voor het opzetten van een marketingcampagne. Ben je al enkele jaren werkzaam als online marketeer? Maak dan een verdiepingsslag met de training voor Gevorderden. Hier gaan we dieper in op dezelfde 8 onderdelen. De laatste training is gericht op directieleden van een dealerbedrijf. Deze is bedoeld voor directieleden die hun marketingteam willen aansturen, of die als dealerbedrijf de eerste stappen in de online wereld zetten. Je leert onder andere aan te sturen op data, het ontwikkelen van een strategie en het bepalen en hanteren van het marketingbudget.

Wat levert het op?

Wat je in de training leert, kun je letterlijk de volgende dag toepassen in de praktijk. Dit komt mede doordat de trainingen volledig zijn toegespitst op je huidige werkomgeving (het dealerbedrijf). De vertaalslag van theorie naar praktijk hebben wij al voor je gemaakt. Daardoor verdient de trainingen zich bijzonder snel terug.

Direct naar:

AMP Basic

AMP Advanced

AMP Managing