Basic training Strategie

Leid je organisatie in de transformatie naar digitale showroom

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.TrainingPrice | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen
Wil je iets vragen?

Neem dan contact op met Maya, onze trainingsspecialist of bel naar 030-6087751.

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Trainingsinformatie

WAT LEER IK?

Online veranderingen gaan snel. Ben jij betrokken bij het doorvertalen van bedrijfsdoelstellingen naar een (digitale) marketing strategie? Dan is het belangrijk op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden en ontwikkelingen, zodat jij hier je (online) marketing strategie mee kunt inrichten.

Voordat je online je eerste campagne gaat voeren of inlogt op Google Analytics is het verstandig om eerst maar eens te kijken hoe online marketing bijdraagt aan het behalen van je bedrijfsdoelen. Wat is nu het gewenste effect van online marketing? En welke doelgroep wil je bereiken?. Tijdens de module ‘Strategie’ gaan we hier verder op in. Je leert hoe de customer journey van jouw klanten verloopt en bepaalt met welke content en online kanalen je deze doelgroep kunt bereiken.

Tijdens deze praktische module gaan we kijken hoe jij online marketing in kunt zetten om uiteindelijk je bedrijfsdoelstellingen te behalen. Dat betekent dat we kijken naar de boodschap, doelgroep en doelstellingen van het bedrijf, waarna we de juiste content en online kanalen kiezen. De praktijkopdrachten sluiten aan op de wensen en behoeften van het autobedrijf, zodat je het eenvoudig kunt toepassen in de toekomst.

OMSCHRIJVING TRAINING

De Basic training Strategie leert je antwoord te geven op de volgende vragen:

  • Hoe vertaal ik de bedrijfsvisie naar (digitale) marketingdoelstellingen?
    Het uitgangspunt van je online inspanningen. Je leert hoe je de bedrijfsdoelen en bedrijfsvisie gebruikt om marketingdoelstellingen te definiëren.

  • Wat is mijn (online) doelgroep?
    Je leert om je doelgroep verder te definiëren, zodat je hier content en kanalen op kunt laten aansluiten.

  • Hoe ziet de customer journey eruit voor de doelgroep?
    Hoe verloopt het aankoopproces? Welke touchpoints zijn er met advertenties, de website of bijvoorbeeld één van de medewerkers? Je leert hoe de customer journey er voor jouw bedrijf uitziet én hoe je dit kunt gebruiken om klanttevredenheid én verkopen te verhogen.

  • Welke kanalen kunnen wij inzetten om de doelgroep te bereiken?
    Je leert welke kanalen je kunt inzetten om je doelgroep(en) te bereiken. Op basis van jouw gedefinieerde doelgroep, customer journey en doelen kun je inventariseren binnen welke kanalen je zichtbaar moet zijn.  
  • Wat is het effect van de online marketing inspanningen?
    Nu je actief de doelgroep opzoekt is het belangrijk om te evalueren wat het de organisatie oplevert én wat het je zou kunnen opleveren. Zo kun je inventariseren waar je goed op presteert én waar nog kansen liggen.

  • Welke rol heeft (online) marketing in het behalen van de doelen?
    In de ideale situatie draagt iedere investering in marketing bij aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Het is dus belangrijk intern te kunnen verantwoorden wat de impact is van jouw (digitale) campagnes.


EXAMEN

Heb jij alle acht trainingen gevolgd? Dan kom je in aanmerking voor het examen! Door het examen succesvol af te ronden mag jij de titel Automotive Marketing Professional dragen!

Als Basic Automotive Marketing Professional ben je in staat om vanuit de doelstellingen tot een besluit te komen. Het analyseren van data en intern rapporteren gaat je goed af. Zo weet je waar kansen liggen en deze om te zetten naar concrete actiepunten. Uiteindelijk kun je jouw collega, leidinggevende of webbouwer overtuigen van jouw bevindingen.

Kenmerken

Training & Locatie

Op dit moment zijn er geen traininigen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail de hoogte van nieuwe data.

Voorinschrijven

Klantbeoordeling

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.